Deset svačin

22. října 2013 v 11:51 |  Zdravá výživa

Deset nejlepších malých svačin na zahnání hladu. Ověřeno!

svačiny 1

Vymyslet zdravou a dietní svačinu bývá těžší než zajistit oběd či večeři. Přinášíme vám pár tipů.
Svačíte? Pokud ne, tak rychle začněte, protože právě malé porce jídla, které si budete dávat relativně často, vám mohou napomoci s hubnutím.

Bylo by chybou myslet si, že nejlepší, co můžete udělat, je půl dne hladovět. Tělo totiž kvůli tomu panikaří a pak se snaží uložit všechno, co sníte, do zásob na hoší časy.

svačiny 2


Na svačiny myslete předem, kombinujte nečekané chutě
Proto na to jděte chytře a nenechte vlčí hlad, aby vás dohnal. Na pomoc si vezměte svačiny bohaté na bílkoviny, které vás zasytí a zároveň udrží váš metabolismus ve vysokých obrátkách. Nezapomínejte na ovoce a zeleninu, šetřete tuky a cukry.

Myslete na svačiny předem - do práce si berte ty, které si připravíte doma, ve volném čase si udělejte něco čerstvého. U těchto malých jídel je dvojnásob důležitá kvalita potravin, kterých vám však stačí jen málo.

Zapmeňte na to, že svačina rovná se pečivo s něčím. Dejte si klidně polévku, zařaďte ořechy či sušené ovoce, výjimečně si dopřejte i nanuka. Které svačiny vás povbudí a přitom vám budou zároveň chutnat? Nechte se inspirovat našimi deseti tipy.

Desítka osvědčených svačin
1. Hrst mandlí, bílý jogurt
Vyberte si jogurt s obsahem tuku do 3,5 procenta, který není doslazovaný ani zahuštěný škrobem. Na konkrétní značce nezáleží. Pokud vám čistě bílý nechutná, přidejte si něj půlku lžičky kvalitní, ideálně domácí, marmelády. Mandlí by mělo být pět až sedm.

svačiny 3


2. Zeleninová polévka
Nemusíte si ji vařit sólo, stačí si do plastového dobře uzavíratelného boxu například dýňovou polévku, kterou jste měli k večeři - pozor však, v množství menším, než by odpovídalo hlavnímu jídlu. Dobrým měřítkem jsou tu například sklenky na dětskou výživu. Polévku si dejte bez pečiva, ale můžete do ní přihodit pár krutonů.


3. Mléčný koktejl s ovocem
Neboli milkshake. Stačí tyčový mixér a podobný nápoj je dílem pár okamžiků. Když si ráno vyndáte z mrazáku hrst borůvek, budou odpoledne vhodné přesně k rozmixování a našlehání s mlékem, nápoj oslaďte lžičkou třtinového cukru.


4. Banán se šunkou
Divná kombinace? Naopak, sladká se slanou se doplňují docela dobře a vám tahle svačina zažene obávaný odpolední hlad a vy se tak budete moci lépe soustředit na práci a zároveň nedorazíte k večeři pološílení hlady. Banán tu zastupuje sacharidy a vitamíny s minerály, pět deka libové kvalitní šunky sytivé bílkoviny.


5. Tvarohový nanuk
Že je to pamlsek? Je. Ale to přece nevadí. Když si vyberete kousek vyrobený z tvarohu a mléka či smetany, nikoli rostlinných tuků, které v tomto případě představují lacinou náhražku, nanuk vás zcela jistě chuťově uspokojí, Jeho energetická hodnota přitom bude naprosto v normě.


6. Krekry s kozím sýrem a brusinkami
Kupte si suchary nebo krekry a máte základ hned na několik svačin, stačí vám k nim většinou jeden, pokud jsou malé, tak dva kousky. Jemně je potřete kozím sýrem, pak je můžete dát ještě prohřát - dle chutí, v každém případě na závěr dozdobte trochou kompotovaných brusinek.


7. Těstovinový salát
Že to není vhodná svačina? Ale je. Pokud například snídáte vajíčka, není důvod,proč byste si k dopolední svačina s několikahodinovým odstupem nemohli dopřát pár kousků kvalitních semolinových těstovin promíchaných s pokrájenou zeleninou a zakapaných olivovým olejem.


8. Plátek celozrnného chleba, salát ze surimi tyčinek
Odvažte si plátek chleba, který bude vážit nejvýše 20 gramů, příště už budete mít jeho rozměry v oku. Předem si nastrouhejte takzvané krabí tyčinky, ke svačině stačí tři až čtyři, smíchejte s jogurtem, osolte a dochuťte citronovou šťávou. Pokud se vám to bude zdát mdlé, přidejte půl lžičky majonézy.

svačiny 4


9. Sušené ovoce a mléko
Je pravda, že sušené ovoce je plné cukru. Ale uškodí vám, jen když to přeženete. Držte se malých počtů a vše bude v pořádku. Vezměte si do práce jen pět kousků sušených meruněk a budete mít jistotu, že jich více nesníte. K nim si dopřejte sklenku polotučného mléka, případně nějaký z kysaných výrobků. Ani tady by to neměly být víc jak dvě deci.


10. Slunečnicová a dýňová semínka, sýr
Odvažte si doma 25 gramů slunečnicových semínek a vezměte si je s sebou do práce, kde je můžete ujídat celé dopoledne, pokud vám podobný zlozvyk občas chybí. Důležité je předem si stanovit množství. Abyste zároveň měli nějaké bílkoviny, ukrojte si ke svačině malý kousek, maximálně 15 gramů, nějakého dobrého tvrdého sýra.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama