Zdraví a hubnutí

6. června 2012 v 15:38 |  Zdravá výživa

Zdraví a hubnutí



20 triků, jak omezit tuky: Oklamete kalorie a bude vám chutnat!

Kalorie můžete významně omezit jen tím, jak své oblíbené jídlo připravíte
Kalorie můžete významně omezit jen tím, jak své oblíbené jídlo připravíte
Kdo chce zhubnout, měl by tuky v potravinách značně omezit. Poradíme vám, jak se jim šikovně vyhnout a při tom to na oblíbených pochoutkách nepoznáte!

Nemusíte se zákonitě vzdávat svých zamilovaných jídel jen proto, že obsahují vyšší procento tuků, což je - jen tak mezi námi - dělá právě proto tak chutnými!

Kromě toho, tuky jsou ve správné míře velkými pomocníky při hubnutí a některé cenné látky náš organismus zpracuje právě jen DÍKY jim.

Ale nemůže jich být příliš, proto vám přinášíme triky, jak je v jídle co nejvíc omezit, žít zdravě a nepřijít přitom o oblíbené chutě.

20 triků, jak na tuky!


Pečte s vodou


Perlivá minerální voda pomáhá při pečení před zbytečnými tuky. Nalijte do pánve minerálku, zahřejte ji a na ní opečte maso, které už jen pustí svůj vlastní tuk. Bude skvělé!

Vařte v tlakovém hrnci


Bez zbytečných tukových přísad v něm můžete chutně připravit zeleninu, maso či rybu, které si při tom zachovají své hodnotné živiny i aroma.

Jezte oestrá a zdravá jídla.

Vejce - skvělý pomocník při hubnutí


Odborníci na výživu dávno zjistili, že kdo si dá k snídani vařené vejce a po zbytek dne konzumuje už jen jídlo bez tuku, protože na něj prostě nemá chuť. A pak hubne rychleji.

Buďte fit s chlebem


Jako přílohu si servírujte čerstvě upečený nebo jen na sucho opečený chléb, protože teplý chutná lahodněji i bez másla.

Filtr proti mastnotě


Pokud výpek z masa přelijete přes kávový filtr, zbavíte ho přebytečného tuku, který se na filtru zachytí. Zůstane už jen čistá šťáva a chuť.

Drůbež light


Pokud kuře před pečením jemně propícháte dřevěnou špejlí nebo kuchyňskou jehlou, při pečení z něj vyteče do pekáčku přebytečný tuk. Ten pak průběžně odlívejte, aby se nepřipékal a nezůstal ve šťávě.

Pečte v silikonové formě


Na pečení používejte silikonové formy, protože je netřeba vymazávat tukem. Pečou bez připálení i bez něj.

Na dlouhé hranolky si letos můžete nechat zajít chuť

Nechte tuk vždy okapat


Fritované hranolky, topinky, zeleninu... apod., před podáváním vložte do misky vyložené ubrouskem, který absorbuje přebytečný tuk. Právě hranolky ale raději doporučujeme péct ve vyhřáté troubě jen na plechu, který pouze lehce potřete olejem. Neztratí nic na své chuti a budou o hodně dietnější.

Krutony do salátů


Kupovaný 50 g polotovar krutonů obsahuje až 395 kcal. Proto je lepší připravit si je doma z 1 plátku toastového chleba (75 kcal). Opečte ho jednoduše v topinkovači a nakrájejte na kostičky. Snadné, levné a hned hotovo!

Citrónový trik


Pokud opečený steak nebo rybu pokapete citrónovou šťávou, zintenzívníte tím chuť natolik, že stačí použít jen polovinu bylinkového másla, než běžně dáváte.

Vařte s vínem


Tmavé maso (hovězí steak) dejte na pánev při mírné teplotě bez tuku. Přidáním červeného vína se správně připraví a jen zjemníte jeho chuť.

Špagety s olivami

"Štíhlé" těstoviny


Na těstoviny si místo oblíbené boloňské omáčky nandejte jen omáčku z čerstvých rajčat (stačí je spařit, oloupat a rozmixovat s trochou soli, pepře a čerstvých bylinek). Chutná stejně výborně a obsahuje minimum kalorií.

Celozrnné potraviny hubnou


Při výběru těstovin, rýže či chleba volte raději celozrnné produkty. Zasytí na delší dobu, čímž napomáhají hubnutí.

Zdravá a lepší svačinka


Místo sladkostí a tučných zákusků sáhněte raději po čerstvé zelenině, která je nejen zdravější, ale ve finále i chutnější.

Zapomeňte na majonézu v salátu


Saláty si nikdy neochucujte krémovým majonézovým dresinkem. Raději si připravte nálev podle vlastní chuti jen z dobrého balzamikového octa. Přidejte do něj 1 lžičku oleje a hrst čerstvých bylinek. Bude pak naprosto skvělý!



Bramborové placky na sucho


Nemusíte se jich úplně zříkat, pokud jsou vaší oblíbenou pochoutkou. Stačí, když si je připravíte ve vaflovači, nebo na suché nepřilnavé panvi. Plotýnku jen opravdu lehce potřete olejem. I tak ušetříte asi 12 až 18 g tuku na každé placce.

Zdůrazněte chuť zeleniny


Zeleninu si zkuste podusit místo na másle v nízkotučném kuřecím vývaru. Bude chutnější, navíc tak ušetříte 17 g tuku.

Vychutnejte si brambory jinak


Krokety, hranolky či jinak opékané brambory jsou opravdové kalorické bomby. Lehčí alternativou je bramborovo-celerová kaše. Ochutnejte ji!

Mějte v lednici jen dietní jídlo a nebudete přibírat

Místo másla zkuste hořčici


Pokud chcete snížit přísun tuků, místo másla si potřete chléb hořčicí. 1 lžičku másla obsahuje 167 kJ a 4 g tuku, v hořčici je oproti tomu jen 42 kJ a 1 g tuku.

Zákaz vstupu do lednice!


Na ledničku si nalepte papírek s VELKÝM NÁPISEM: Nic nechutná tak dobře, jak být krásné štíhlá!
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa

Kolik jste zhubli vy a vaše triky.


Komentáře

1 ♥Verča ♥TVD♥ ♥Verča ♥TVD♥ | Web | 6. června 2012 v 15:49 | Reagovat

pěkný bloček :-)

2 sxfff sxfff | Web | 16. července 2012 v 10:15 | Reagovat

supr.blog.cz ;)

3 Zdravé hubnutí Zdravé hubnutí | E-mail | Web | 26. listopadu 2012 v 23:54 | Reagovat

Zákaz vstupu do lednice! ;) Úžasné tipy na zhubnutí! Díky! Skvělý blog, jen tak dál, držíme palce!

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama