Všestranná cuketa

9. října 2006 v 0:44 |  Diety

Všestranná cuketa

Jestli si ji vypěstujete na zahrádce, nebo koupíte za pár korun na trhu, je úplně jedno. Do jídelníčku byste ji měla zařadit v každém případě. Cuketa totiž obsahuje hodně výživných prvků cenných pro zdraví.
Pochází ze střední Ameriky, kde je známá už déle než 7 000 let. Daří se jí i u nás a momentálně je jí všude dostatek, protože její pěstování není náročné. Plod váží až 2 kila a má zelenou, světle zelenou, pruhovanou nebo dožluta zbarvenou slupku. I tu můžete bez obav sníst, protože je dobře stravitelná a obsahuje nejvíce živin. Nesmíte však zapomenout cuketu důkladně omýt.
* Bohatá na živiny
Až 91 % jejího obsahu tvoří voda. Cuketa dále obsahuje vlákninu, sacharidy a hodně minerálních látek. Je zdrojem karotenu a hořčíku, které jsou důležité pro látkovou výměnu. Také má mnoho draslíku, který má vliv na tlak krve (vyplavuje z těla soli). Nachází se v ní rovněž vápník, železo, fosfor, měď, fl uor, zinek, vitamin B, kyselina listová a niacin (má příznivý vliv na nervový systém a zažívání).
* Ideální při dietách
Cuketa má velmi nízkou kalorickou hodnotu, 100 g obsahuje jen 80 kJ. Její konzumace prospívá diabetikům a lidem s nadváhou, protože příznivě ovlivňuje trávení, působí na vylučování odpadních látek, posiluje sliznici střev a omezuje zácpu. Dalším jejím pozitivním účinkem je i zvyšování výkonu mozku, soustředění a uklidnění nervů.
* Správná příprava
Cuketu vždycky poduste na trošce olivového oleje, aby se mohl vstřebat vitamin A, který je rozpustný v tuku. Vybírejte si raději menší plody, které obsahují větší množství živin a mají i výraznější chuť. Cuketu loupat nemusíte, odstraňte jen natlučená nebo příliš ušpiněná místa.
* Na všechny způsoby
Cuketu můžete připravit na několik způsobů - smažit, dusit, péct, zapékat, přidávat do salátů, nadívat ji, zavářet nakyselo jako falešné okurky nebo podávat jako samostatnou přílohu k masu. Výborně chutnají i cuketové placky a koláče, do kterých se kromě tradičních ingrediencí přidá i nastrouhaná cuketa. Fantazii se meze nekladou, jen nikdy nezapomeňte cuketu pořádně dochutit.

Pozor na jouly
Tavené sýry
Apetito 58 % 100 g 1 570 kJ
Apetito linie 26 % 100 g 600 kJ
Maratonec 63 % 100 g 1 330 kJ
Maratonec linie 26 % 100 g 620 kJ
Veselá kráva Kiri 70 % 100 g 1 370 kJ
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa

Jíte rádi a s chutí?

No jejda 64.9% (624)
Ano 15.7% (151)
Nemám čas na jídlo 4% (38)
Jím abych žil 5.6% (54)
S nutnosti 3.8% (37)
Jsem labužník 6% (58)

Komentáře

1 www.doplnky-fitness.cz www.doplnky-fitness.cz | Web | 28. ledna 2009 v 21:53 | Reagovat

Ahoj. Za prvé bych se chtěl omluvit za reklamu, ale fakt mi to nedalo a musím se pochlubit. Kukněte sem: www.doplnky-fitness.cz. Jestli chcete zhubnout, vypadat krásně, udělat ze sebe svalovce tak to určitě navštivte. Sám jsem tam už parkrát nakoupil a nemůžu si to vynachválit. Klikejte na web a jste tam tak pááá lidi:-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama