Co o nás prozrazují naše vrásky

7. října 2006 v 20:52 |  Zajímavosti

Co o nás prozrazují naše vrásky

Není řeč jen o věku. Vrásky tomu, kdo v nich umí číst, řeknou, kde vaše tělo bota tlačí. Ve tváří máme vepsány potíže se žaludkem, ale třeba i to, že se se vším příliš trápíme.
Ať chceme, nebo ne, obličej poctivě ukáže, co se v nás odehrává. Nejde jen o momentální náladu. Už antická a starobylá čínská medicína si povšimly, že určité oblasti obličeje mají jakýsi tajemný vztah s vnitřními orgány a odrážejí se v nich i naše dlouhodobé psychické potíže. Že to někde v těle drhne a jede na náhradní baterii, na to nás velmi důrazně upozorňují vrásky. Není tedy náhoda, že je máme právě kolem očí nebo kolem rtů.
Když myšlení bolí
Příčné vrásky na čele ukazují, jak moc používáme to, na co je lidstvo tak hrdé: totiž náš mozek. Čím živější máme náturu a čím víc si se vším lámeme hlavu, tím víc se nám vrásky do čela zarývají. Věnujeme světu až příliš pozornosti, a tak není divu, že mozek přetěžujeme.
Tip:Upečte si sušenky pro mozek. To není legrace, ale starobylý recept proslulé léčitelky Hildegardy z Bingenu. Vezměte sušenou nať mateřídoušky a rozmixujte ji, abyste měli kávovou lžičku prášku. Přidejte 10 polévkových lžic špaldové mouky a upečte sušenky. Potřebovat samozřejmě budete ještě 1 vejce, 100 g tuku, špetku soli a cukr či koření a ořechy podle chuti.
Příliš soustředění škodí
Říkává se, že svislé vrásky mezi obočím prozrazují vzteklouny. A vidíte, zdá se, že svět jim křivdí. Jsou to prý jen lidé od přírody bojovní, kteří jsou zvyklí být stále ve střehu. Hodně tedy přetěžují svou schopnost soustředění. Na pocitu lehkosti jim nepřidá ani to, že si potrpí na stoprocentní výkony a štvou je vlastní i cizí chyby a hloupost.
Tip:I pro vzteklouny máme sušenky, které jim udělají dobře. Ingrediencí je tentokrát více: 45 g mletého muškátového oříšku, 45 g skořice, 10 g mletého hřebíčku, 1,5 kg špaldové mouky, 375 g tuku, 300 g cukru, 300 g mletých loupaných mandlí, 4 vejce, půl kávové lžičky soli a trocha vody podle potřeby.
Pozor, hlásí se ledviny
Jejich sídlem v obličeji jsou půlměsíčky pod očima. K vráskám v této oblasti máme bohužel, milé dámy, sklon už jen proto, že je tu síla pokožky jen čtvrtinová oproti zbytku obličeje. Když se však jemné linie začnou objevovat nečekaně brzy nebo je jich nějak nápadně mnoho, značí to, že ledviny a močový měchýř dostávají zabrat. A my bychom jim měli nějak ulehčit, koneckonců jsou naše vlastní.
Tip:Ledviny milují rybí jídla. A vůbec nejlepší je rybí polévka, do které dáte vedle rybího masa také pořádný kus celeru. To jsou samé životabudiče pro ledviny. A když budete chtít mlsat, neostýchejte se a vypůjčete si od svých dětí lékořici. Zažehává v ledvinách nový oheň.
Srdce v nesnázích
Hloubka a tvar linií sjíždějících od nosních křídel ke koutkům rtů jsou víceméně dědictvím po předcích, ale s věkem se stávají stále znatelnější. Vrývá se do nich stav našeho srdce. Proto bychom si je měli pozorně prohlédnout. Každé větvení, tím spíše mateřské znamínko nás nabádají, abychom si srdce nechali vyšetřit.
Tip:I když se ještě nic moc neděje, srdci přijde vhod medový koktejl. Potřebovat pro něj budeme láhev kvalitního bílého vína, petrželovou nať - 10 celých stonků, 100 g medu, lžíci vinného octa. Nať omyjeme, nasekáme a svaříme ve víně s octem. Po pěti minutách přidáme med a ještě krátce povaříme. Necháme vychladnout a scedíme do láhve. Dáváme si třikrát denně po jídle malého panáčka - 0,5 dl.
Vyčerpaná játra a slezina
Na naší tváři vystupují symetricky jako rodná dvojčata - jsou to vrásky u koutků rtů. Ta vpravo patří játrům a žlučníku, vlevo se prezentuje stav naší sleziny. A opět platí, že čím jsou nápadnější, tím víc bychom se měli nad stavem těchto orgánů zamyslet. Říkáte, že je to přesně váš případ, ale stejně vás nenapadá, co s nimi? Není to tak těžké, zkuste v kuchyni více šetřit tukem, nejíst tolik kynutých těst a hlavně - tolik se se vším netrápit.
Tip:Nový start játrům a zároveň slezině zajistíte pochoutkou vysloveně zimní - jedlými kaštany. Můžete si je upéct v troubě, stačí je prostě nahoře křížem naříznout a naskládat na plech. Také můžete kaštany rozsekat a zalít medem. Nechte pár dní uležet a pak mlsejte po lžičkách.
Ty nešťastné hormony
Hlavní téma v období přechodu. Jako by už tak nenadělaly dost paseky, ještě se nám nad horním rtem postarají o nevítanou ozdobu - svislé krátké vrásky. Ty totiž svědčí právě o tom, že dotyčná nemá tolik ženských hormonů, kolik tělo potřebuje. Což se může přihodit v důsledku zdravotních poruch také v mladším věku.
Tip:Naše vlastní hormony můžeme šikovně nahradit tím, co nám nabízí příroda. A ta rozdává štědře. Především sójový tvaroh je přímo požehnáním. Věřte nebo ne, nacházejí se v něm látky, které jejich funkci převezmou. A tak mlsejte sojové dezerty nebo si zvykněte nahrazovat maso sójovým tvahorem tofu. Prodává se marinovaný, česnekový či uzený, takže ani pro váš jazyk by to nemělo být utrpení.
Co umí city a pocity
Přidělávají nám tzv. kohoutí stopy u vnějších koutků očí a to někdy už velmi brzy. Říkává se jim také vrásky smíchu, jenže pravda je taková, že se do kůže vrývají hlavně, když máme dlouhodobě trápení a starosti. Dotýkají se prostě našich niterných pocitů. Proto se na tváři objevují už v mládí, kdy máme na jiné vrásky ještě dost času.
Tip:Na zlomené srdce a podobná trápení máme bylinku hned za humny, a sice petrklíč. Počkejte si, až na jaře rozkvete a natrhejte si kytičku. Na noc ji pak připevněte pružným obinadlem na srdeční oblast a jděte spát. Ráno se probudíte s veselejšími myšlenkami.
Kde se na nás podepisuje život:
  • po dvacítce na čele
  • po třicítce se objeví jemné linie na očních víčkách
  • po čtyřicítce přibudou pod očima
  • po padesátce se usazují mezi rty a nosem
  • po šedesátce je najdete pod rty na bradě

Dieta střižená podle věku

20-35 let
V tomto období života jsme velice aktivní, protože se rozhoduje o našem dalším životě. Připravujeme se na své budoucí povolání, studujeme, hledáme zaměstnání a zakládáme rodinu. Jídlo pro nás bývá často až na posledním místě a příliš o něm nepřemýšlíme. Většinou něco slupneme, když nám vybude chvilka, a to nám rozhodně neprospívá.
Dodržujme následující zásady:
● Jak k dílu, tak k jídlu
Naše činorodost si žádá své. Měly bychom proto, milé dámy, jíst čtyřikrát až pětkrát denně. A rozhodně kvůli spěchu nevynechávat snídaně. Snažíme se dodržovat důležitou zásadu: lepší je jíst méně, ale častěji. Vyhýbáme se tučným jídlům, různým produktům rychlého občerstvení, především hamburgerům, a slazeným nápojům.
● Nedopusťme chudokrevnost
V tomto věku více než kdy jindy se mladé ženy uchylují k nejrůznějším nesmyslným dietám, které mohou vést často až k chudokrevnosti. Proto je bezpodmínečně nutné, abychom se postaraly o dostatečný přísun železa, bílkovin i vitaminu B12. A v čem tyto látky najdeme? No, přece v játrech, bílém mase, rybách, žlutých sýrech, vejcích a špenátu.
● Mysleme už teď na kosti
Je nejvyšší čas, abychom se pojistily před osteoporózou. Bylo by tedy záhodno, abychom do sebe dostaly hodně vápníku společně s vitaminem D - tedy konzumujeme mléko a výrobky z něj hlavně sýry, ryby, zvláště pak mořské.
● Plánování rodiny není jen tak
Zvlášť nastávající maminky potřebují hodně kyseliny listové, která snižuje riziko vrozených vad plodu. Nejvíce bychom si tedy měly dopřávat játra, žloutky a listovou zeleninu. A rozhodně se neodbýváme! Jíme až o 20 procent více!
Uvaříme si:
Krůtí rolky se špenátem
Omyjeme a uvaříme v osolené vodě 250 g čerstvého špenátu. Jeden stroužek česneku nakrájíme a nasekáme 1 lžíci pistácií. Česnek, pistácie, 1 lžičku citronové šťávy a 1/2 lžíce olivového oleje vmícháme do okapaného špenátu. Krůtí řízky (4 po 170 g) osolíme, opepříme, obložíme špenátem a zarolujeme. Jednu červenou, 1 žlutou a 1 zelenou papriku očistíme a nakrájíme. Až 5 snítek tymiánu opereme a lístky natrháme. Papriku s tymiánem dusíme na 1 lžíci olivového oleje asi 15 minut. Rolky osmažíme ze všech stran. Šťávu vypečenou z masa zředíme 200 ml drůbežího vývaru, 2 lžícemi smetany a 2 lžícemi sherry. Vše přivedeme k varu a okořeníme. Podáváme se zeleninou.
35-50 let
Začněme počítat zkonzumované kalorie
Co se s námi děje:
Naše tělo se mění. Chtě nechtě začneme přibývat na váze a jen těžko přebytečná kila shazujeme. Naše tempo se zvolňuje, protože jsme pohodlnější, a hormony si s námi dělají, co chtějí. Abychom si prodloužily mládí, musíme si pečlivě vybírat, co sníme. Dáváme přednost vhodným dietám, po nichž tolik nepřibíráme.
Dodržujme následující zásady:
● Postupně se vzdáváme večeře
Do sytosti můžeme jíst pouze dopoledne, protože organismus všechno dobře spaluje. Později už bychom měly být obezřetnější a strava by měla být skromnější.
Máme-li sklon k obezitě, přechodně si dopřáváme více ostřejších jídel a večeři si necháváme na druhý den. Rychle se dostaví kýžený efekt.
● Konzumujeme hodně ryb
Rybí pokrmy jsou lehce stravitelné. Jejich výhodou je, že se po nich nezvyšuje hladina cholesterolu v krvi jako po konzumaci tučného masa. Tím pádem se lépe chráníme před srdečními a cévními chorobami i tvorbou nádorů.
● Rozlučme se s cukrem
Nutkavý hlad na něco sladkého zaháníme jogurtem, ořechy a sýry. Sladkosti dodávají tělu jen kalorie a zvyšují hladinu cukru v krvi, takže nám může hrozit i cukrovka.
● Pochutnávejme si na zelenině a ovoci
Naše tělo si žádá karotenoidy, které se vyskytují v barevné zelenině, a flavonoidy, které najdeme v citrusech, zelenině, bylinkách nebo zelí. Postarají se totiž o to, abychom neměly rakovinu nebo choroby krevního oběhu. Např. v čočce, v lněných semínkách, rajčatech nebo arašídech se nacházejí rovněž omlazující fytohormony - po nich se zlepšuje paměť, netrápí nás noční můra a jsme odolnější vůči stresu.
Uvaříme si:
Jogurt s bylinkami a rajčaty
Asi 80 g prosa vaříme v 300 ml zeleninového vývaru asi 10 minut. Pak hrnec sejmeme z ohně a proso necháme ještě 10 minut bobtnat a vychladnout. Smícháme s nasekanými bylinkami (např. petrželkou, pažitkou, bazalkou a mátou) a s 300 g jogurtu. Ochutíme solí a pepřem. Asi 250 g cherry rajčat omyjeme a rozpůlíme Položíme na jogurt, posypeme 2 lžícemi nasekaných pistácií.
Pečená treska na zelenině
Tresku opláchneme, osušíme a zakapeme citronovou šťávou. Necháme 15 minut odležet. Očistíme 4 rajčata, 1 žlutou papriku, 3 celerové natě a spolu s 50 g slaniny nakrájíme. Dvě cibule a 3 stroužky česneku nasekáme. Na pánvi rozpálíme 5 lžic olivového oleje. Osmahneme v něm slaninu, pak podusíme cibuli s česnekem a nakonec přidáme všechnu zeleninu a dusíme asi 5 minut. Až nakonec přidáme 10 vypeckovaných zelených oliv nakrájených na kolečka. Ve velkém pekáči rozpustíme 1 lžíci másla a na něj vložíme rybu, ochutíme solí, pepřem, tymiánem i rozmarýnem a polijeme zeleninovou směsí. Pečeme ve středně rozpálené troubě (asi 200 ºC) asi 25-30 minut a pravidelně podléváme šťávou. Jednotlivé porce posypeme petrželkou.
nad 50 let
Při každém jídle přemýšlíme o zdraví
Co se s námi děje:
Doba menopauzy neboli přechodu znamená určitou hranici v našem životě. Zaniká přirozená ochranná bariéra, kterou do této chvíle tvořily ženské hormony. Těmto změnám se žádná z nás nevyhne, ale vhodně zvolenou dietou můžeme jejich nepříjemné účinky alespoň částečně zmírnit.
Dodržujme následující zásady:
● Metabolismus nade vše
Potřebujeme už mnohem méně energie, takže se vyhýbáme těžko stravitelným potravinám, zvláště masu. Jíme více zelí a používáme při vaření koření - oboje podporuje trávení. Podobně působí i pokrmy ochlazující organismus jako např. salát nebo citrusové ovoce.
● Jíme pro dobrou náladu
Rozhodně nemůžeme zapomenout na tolik důležitou dávku serotoninu, kterému se říká hormon štěstí. Když jeho tvorbu podpoříme, zlikviduje naše depresivní stavy a podrážděnost, která je v tomto období tak častá. Proto si dopřejeme sem tam tabulku čokoládky.
● Pečujeme o svou paměť
Proto jíme ovesné vločky. Mají hodně vitaminu skupiny B, magnézium, zinek i železo. Jakmile si jich dáme každý den pořádnou porci, naše mysl se opět rozjasní. Ovesné vločky také pomáhají při osteoporóze, neboť díky jim tělo snáze přijímá vápník.
● Osteoporóze vyhlásíme boj
Potřebujeme více vápníku. Omezíme pití kávy, čaje, alkoholu, které ho vyplavují. A tak konzumujeme produkty s vápníkem, hlavně mléko, mléčné výrobky, fazole a ryby. Vstřebávání vápníku podporuje navíc vitamin D, který dostáváme do těla především ze slunečního záření, takže se nevyhýbáme v rozumné míře ani sluníčku.
Uvaříme si:
Kapusta s ovesnými knedlíčky
Oloupeme 2 cibule a nakrájíme na kroužky. Osmažíme je na lžíci tuku, přidáme asi 600-900 g mražené kapusty, 1/2 litru vývaru a 300 g měkkého salámu vcelku a vše vaříme pod pokličkou.
Na knedlíčky oloupeme 1 cibuli a nasekáme. Asi 40 gramů slaniny nakrájíme na kostičky a osmažíme, přidáme cibuli, také ji opražíme dozlatova a pak přisypeme ovesné vločky jemné (např. emco) a zalijeme 1/2 litrem vývaru. Asi 20 minut necháme povařit na mírném plameni. Pak sejmeme z plotny, přimícháme strouhanku a necháme chvilku vychladnout. Teprve pak přidáme dvě vejce, sůl, pepř, muškát a asi 2 lžíce nasekané petrželky. Povaříme asi 10 minut. Ze směsi tvarujeme knedlíčky a vaříme je ve vodě 10 minut. Podáváme je s kapustou. Navrch lze opražit asi 2 lžíce sekaných lískových oříšků a polijeme rozpuštěným máslem.
Krevety s fazolemi
Nejprve připravíme 1000 g fazolí. Namočíme je a vaříme podle druhu, který zakoupíme. V našem případě bílé fazole vaříme asi 50 minut v dvou litrech vody společně se snítkou šalvěje, s 2 stroužky česneku a lžící olivového oleje. Očistíme asi 20 krevet a povaříme je asi 5 minut v mírně osolené vodě. Pak je scedíme, vyloupeme a odstraníme černé střívko. Krevety s fazolemi promícháme, přidáme na kostičky pokrájená dvě rajčata a natrhané lístky 1 svazku bazalky. Osolíme, okořeníme a přidáme asi 3 lžíce olivového oleje.
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Anketa

Líčíte se?

Samozřejmě 45.6% (57)
Ano 12% (15)
někdy 26.4% (33)
ne 16% (20)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama